vasárnap, augusztus 16, 2009

Rémálom = medvék

Hát igen ez a dolog nálam régóta jelen van. Persze egyre kevésbé érvényesül az évek előrehaladtával, de akkor is. Ha rémálomban van részem, abban biztosan szerepel egy (vagy több) medve, és persze engem kergetnek és nem tudok elfutni. Futok, de nem haladok előre. Ők meg csak közelednek. Szerintem mindenki tudja, hogy mennyire borzasztóak az ilyen álmok, és milyen rossz így felébredni.
Egyébként ez a medvéktől való félelem már azóta megvan mióta az eszemet tudom. Anyuék szerint kb. 4 éves lehettem, amikor véletlenül láttam egy olyan medvés filmrészletet, ahol a medve megtámadott és szétmarcangolt egy vadászt. Puff neki.
Ennek hatására még a rajzfilmes medvefiguráktól is visítva menekültem ( kivéve Micimackótól, őt nagyon szerettem), ha megláttam őket a tv-ben. Ha állatkertbe mentünk, a maciketrec mindig kritikus pontja volt a túrának, megnéztem őket (többnyire csak futólag rájuk pillantottam), aztán már mentünk is tovább, mert nem igazán szerettem ott időzni. A hangjuktól, meg a hideg futkosott a hátamon.
Most már azért kinőttem ezeket a félelmeket, bár még mindig összeszorul a gyomrom, ha egy ijesztő képet, vagy filmrészletet látok róluk.
Pont egy pár hónapja hozott az egyik kolléganőm fényképeket egy igazi lelőtt barnamedvéről, amit a férje és a vadász ismerőse ejtett el. Na, az nem volt gyenge. Éjjel , amikor a sötétben feküdtem, bevillant a közeli kép a nagy(konkrétan olyan volt a fénykép, mintha 1cm-ről néznéd a medve buksiját), ijesztő fejéről....hát fogalmazzunk úgy, hogy nem volt nyugodt éjszakám. :)

Ez most onnan jutott eszembe, hogy a fenti félelmek ellenére, tegnap megnéztem a Grizzly park c. filmet. Hogy mi vitt rá, azt nem tudom, de nem bántam meg. Bár az is tény, hogy nem szeretem jobban a medvéket ezután sem.
De a film azért jó volt. Nagyon. Ahhoz képest, hogy horrorfilmnek volt titulálva, én végigvihogtam az egészet (pont ezért nagyon rossz kritikát kapott). A Csapatleépítés című filmre hasonlított nagyon. Ott is inkább poénosak voltak a horrorjelenetek és itt is. A vége meg hát mindent vitt. Nem gondoltam volna, hogy egy vérengző mackóval tarkított mozi ennyire fog tetszeni. Az előzetes megtekinthető ITT. Ebből az előzetesből nem igazán derül ki , hogy vicces a film, pedig az. De ezt sikerült nekik tényleg ijesztőre megcsinálni.
Bebe karaktere a legütősebb, a beszólásain egyenesen fetrengtem. Ő a sötétség királynője többek között... :) (nem mondok többet, mert akkor nem lenne poén a film vége.)
Akinek tetszett a Csapatleépítés, az mindenképpen nézze meg ezt is.

2 megjegyzés:

Zsuzsu írta...

Mi is láttuk már......hááát, kínomban röhögtem...a végén meg néztem, mint Rozi a moziban.....de a beszólások jók voltak (hé! Neked szilikonod van?.....Szili mííí?) :-))
De azért valljuk be, nem egy Oscar-gyanús film! :-)
A Csapatleépítést nem láttam....
Amúgy meg nagyon jó a szobááád! fasza! :-)

Nancy írta...

A csaj felülmúlhatatlan. :)
A Csapatleépítés ugyanez a kategória, csak medve nélkül. Bár most, hogy így belegondolok abban is van egy medve. Csak nem jut szerephez. :)))
Nézzétek meg, azon is lehet röhögni, és itt játszódik Mo-n.
Ugye, hogy nagyon ott van a szoba? :))