vasárnap, október 16, 2016

Illatterápia

Nem tudom, hogy írtam - e már a témáról, mert lusta voltam visszanézni, de ha írtam is, egy kis ismétlés nem árt.

Mivel itt az ősz, a lakásban újra csukva vannak az ablakok a nap nagy részében, így előkerültek a párologtatók. Nem vagyok egy nagy ősz rajongó, de ezt a részét szeretem a hűvösebb idő beköszöntének. Néha, amikor már energiatartalékaim végén vagyok, és ezáltal rám tör az a semmisejó hangulat, gyakran nyúlok alternatív kedélyjavító módszerekhez. Az egyik ilyen az illóolajok tárháza.



Sokféle illóolajat kipróbáltam már az évek során, volt amelyik bevált, volt amelyik nem. A borsmenta és az eukaliptusz viszonylag állandó darabjai a készletemnek, ahogy a narancs és a mandarin illat is. Azonban az igazi favoritom a citrom, de nem akármilyen citrom, hanem az indiai citromfű az , ami igazán bevált. Amellett, hogy a tényleges citrom illatára ez hasonlít a legjobban, fertőtlenítő hatása is nagy. Nagyon imádom. Persze nagyon meg kell nézni, hogy hol is veszi az ember ezeket és milyen minőségűek.

Az azonban biztos, hogy ha jó minőségű, akkor nagyon jó hatással van ránk, ha tudatosan választjuk ki. Számtalan jótékony hatásuk ismert, de már csak azért is megéri, ha kicsit jobb kedvre derít az, hogy kellemes illat van a lakásban.

Hangulat: átlagos
Ital: Epres - csokis fekete tea
Zene: Shawn Mendes: Treat You Better

Nincsenek megjegyzések: