szombat, július 04, 2009

Sorsszerű vs. Véletlen

Már régóta ki voltam éhezve egy jó kis filmre, ami elejétől a végéig leköt, de mostanában valahogy nem igazán találtam ilyet. Ma azonban összeakadtam eggyel. Volt szerencsém megnézni a Képlet című filmet. A fő téma a címben említett ellentétpár, azaz, hogy a dolgok véletlenül vagy okkal történnek. Ha a fő cselekményvonalat nem nézzük, valahogy a Jelek c. szintúgy remek kis alkotás jut eszembe. Egyébként abban is hasonlítanak, hogy mindkettőben vagy egy kis sci-fi, nem vagyunk egyedül az univerzumban vonulat. Akit érdekel a sorszerűség és véletlenek ellentéte, annak melegen ajánlom a filmet. A főszereplő különben Nicolas Cage, aki egyedül neveli kisfiát. Az ő kezébe kerül egy papírlap tele számjegyekkel, amelyet 50 évvel ezelőtt egy kislány írt. A számok katasztrófák pontos dátumát, az áldozatos pontos számát illetve a helyszín gps koordinátáit tartalmazza. Ám 3 dátum még hátra van. Vajon véletlen hogy hozzá került a papírlap vagy oka van? Talán hogy megakadályozza a közelgő világvégét?
Aki ismer az tudja rólam, hogy én a sorsszerűség mellett teszem le a voksomat. Minden valamiért történik, csak nem minden esetben tudjuk meg azonnal az okokat. De az is lehet, hogy soha nem derül ki. A film engem személy szerint megerősített abban amiben addig hittem. Minden okkal történik. Csak valahogy néha úgy érzem, hogy a negatív történéseknél ezt inkább vesszük észre. Ha valami jó történik az emberrel, valahogy nem jut eszébe az, hogy ez miért történt. A jót szerintem magától értetődőnek vesszük, a rosszat viszont nem.
Egy szó, mint száz, ha valaki látta a filmet szívesen várom a véleményét.
(Egyébként ahhoz képest, hogy tök fáradt vagyok ez tök eszmefuttatósra sikeredett. Nem egy monadológia, de azért nem rossz. Mi lenne, ha ki is lennék pihenve ? :) )

Nincsenek megjegyzések: